მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლების სტრატეგიები

მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლების სტრატეგიები 
და სასარგებლო რჩევები
  • გაამდიდრეთ სასწავლო პროცესი  სწავლების ახალი მეთოდებისა და სტრატეგების გამოყენებით.  აქ უნიკალურ როლს თამაშობს ისტ.
  • გააქტიურეთ მოსწავლეები – ბავშვისთვის გაცილებით უფრო ბუნებრივია რაღაც პროცესში აქტიურად ჩართვა და მონაწილეობავიდრე მშვიდად ჯდომა და მოსმენაამისათვის შეგიძლიათჩაატაროთ დისკუსიებიგამოიყენოთ ჯგუფური მუშაობის მეთოდიპრეზენტაციებიროლური თამაშებისაგანმანათლებლო ექსკურსიები და სხვა.
  • ჩართეთ მოსწავლეები ცოდნის შეფასების ინსტრუმენტების მომზადებაში – ეს აქტივობა გულისხმობს მოსწავლეთა ჩართვას სემესტრული ტესტებისკონკრეტულ თემასთან დაკავშირებული სავარჯიშოების,  სიტუაციური ამოცანების მომზადების პროცესშიეს არა მხოლოდ გაზრდის მათ მოტივაციასარამედ მასალის თვისებაში შეუწყობს ხელს.
  • გამოიყენებთ განსხვავებული სირთულის დავალებები – კარგი იქნებათუ ერთსა და იმავე თემაზე მოსწავლეებს სხვადასხვა სირთულის დავალებებსა თუ აქტივობებს შესთავაზებთეს შესაძლებლობას მოგცემთგაითვალისწინოთ მოსწავლეთა შესაძლებლობები და ამით აამაღლოთ მათი მოტივაცია.
  • გამოიყენეთ უნიშნო აქტივობები – ამგვარი დავალებების დროს მოსწავლის ყურადღება შედეგიდან პირდაპირ პროცესზე გადაერთვება.
  • შეცდომები სწავლის საუკეთესო საშუალებაა – კლასში უნდა შეიქმნას ისეთი გარემორომელშიც მოსწავლეებს ნეგატიური შეფასებისკრიტიკის და შეცდომის დაშვების შიში არ ექნებათშეცდომები უნდა ვაქციოთ მოსწავლისთვის უკეთესი შედეგებისკენ სწრაფვის დასაწყისად.
  • მიაწოდეთ მოსწავლეებს დადებითი უკუკავშირი – ამისთვის შეგიძლიათ გამოიყენოთ .. "1+2" შეფასება. "1+2" ისეთი შეფასებაასადაც "1"  შენიშვნაარჩევარომელიც მოსწავლემ უნდა გაითვალისწინოსხოლო "2" – პოზიტიური კომენტარიეს შეფასება შეგიძლიათშეცვალოთ თქვენი სურვილისამებსთუმცა სასურველიადაიცვათ პროპორცია პოზიტიურ და ნეგატიურ შენიშვნებთან მიმართებაში.
  • თავი აარიდეთ მხოლოდ ნიშნის დაწერას – ნაშრომის შესწორებას და ნიშნის დაწერას პარალელურად დაურთეთ კომენტარი– კონკრეტულად რის გამო დააკლდა მას ნიშანირა მოგეწონათ და რაზე უნდა გაამახვილოს მოსწავლემ ყურადღებათქვენი კომენტარირომელიც ერთვის ნიშანსუნდა  იყოს ვრცელი და ამომწურავი.
  • არასოდეს გააკრიტიკოთ მოსწავლე საჯაროდ – საჯარო კრიტიკა ნეგატიურ გავლენას ახდებს მოსწავლის თვითშეფასებასა და მოტივაციაზეასევე ამგვარი მიდგომა აქვეითებს მოსწავლის ნდობასა და პატივისცემას თქვენ მიმართ.
  • იყავით მიუკერძოებელი – მასწავლებელი ჩვეულებრივი ადამიანია თავისი სიმპატიებითშეხედულებებეითა და მოწონებებითმაგრამ ეცადეთრომ მაქსიმალურად გამორიცხოთ სუბიექტივიზმის გამოვლენის შემთხვევები სწავლის პროცესში და მოსწავლეებთან პირად ურთიერთობებში.
  • სათანადო ყურადღება დაუთმეთ მოსწავლეთა თითოეულ ნაშრომს – საჭიროამოსწავლეთა ნაშრომებსმის განხილვასა და შეფასებასსათანადო ყურადღება დაუთმოთზერელე დამოკიდებულების შემთვევაში მოსწავლე დემოტივირებული ხდება.
  • ჩართეთ მოსწავლე საკლასო გადაწყვეტილებების მიღებაში – მოსწავლეთა მონაწილეობა საკლასო ნორმებისშეფასების კომპონენტების შემუშავებაშიშესასწავლ საკითხთა თანმიმდევრობის დადგენაში და სხვმნიშვნელოვნად აამაღლებს ათ მოტივაციას და ხელს შეუწყობს მათი მხრიდან ამ შეთანხმების შესრულებას.

ყველა მოსწავლეს შეუძლიაისწავლოს და იყოს წარმატებული – საგაკვეთილო პროცესში და მოსწავლეებთან ურთიერთობისას უნდა იკვეთებოდეს მასწავლებლის ამგვარი დამოკიდბულება.  

Комментариев нет:

Отправить комментарий